HeaderPhoto HeaderPhoto HeaderPhoto HeaderPhoto HeaderPhoto HeaderPhoto HeaderPhoto HeaderPhoto HeaderPhoto
Algemene Informatie

Vacatures bij H.O.D.: doe jij ook mee?

Nieuws afbeelding 2-1-2024 Vrijwilligers. Elke club heeft ze nodig om alle leden van jong tot oud te kunnen laten hockeyen. Denk aan het inplannen van trainingen, wedstrijden en scheidsrechters, maar ook voor bv verstrekken materialen, het toezicht in de zaal, de wedstrijdbalie op zaterdag en de organisatie van toernooien. Verder zijn er vrijwilligers nodig voor zaken als sponsoring, opleidingen en het bestuur van onze vereniging. Gelukkig hebben we al een enthousiaste groep mensen die voor H.O.D. belangeloos actief zijn. En ook veel ouders zijn al actief als vrijwillige chauffeur, trainer of wedstrijdbegeleider. Zonder al deze inzet geen hockey(club).

Vrijwilligers zijn dus enorm belangrijk voor een goed draaiende vereniging, maar vrijwilligerswerk is ook erg leuk om te doen. We hebben een enthousiaste groep mensen die met elkaar de schouders onder H.O.D zetten, maar die ook houden van de gezelligheid en de energie die daarbij hoort. 
Sommige commissies en posities binnen H.O.D. zijn helaas nog niet of onderbezet. We kunnen jouw hulp als ouder of lid dus heel goed gebruiken.

Wil je wat betekenen voor H.O.D.? Kijk hieronder eens of er een taak bij zit die bij je past en neem contact op via [email protected]. Je hoeft geen ervaring te hebben, ook geen hockey ervaring; enthousiasme is al genoeg! Staat er niets bij wat past? We kunnen altijd extra handen of andere talenten gebruiken, dus meld je vooral aan!


VACATURES

Functie van voorzitter: – Ben jij het gezicht van HOD?
De voorzitter is samen met de overige bestuursleden verantwoordelijk voor het beleid en bestuur van de vereniging. Tot de taken en verantwoordelijkheden van de voorzitter behoren onder meer:
  • Leiden van bestuurs- en algemene ledenvergaderingen
  • Toezicht houden op, het coördineren van én het informeren naar bestuurszaken
  • Actief vertegenwoordigen van de vereniging, zowel intern als extern
  • Onderhouden van contacten met gemeenten en andere stakeholders waaronder KNHB, andere verenigingen, media etc.
Ben jij:
een verbinder en die doelgericht en effectief kan communiceren empathisch;
kun je makkelijk omgaan met verschillende karakters;
ben je handig in de omgang, doortastend en besluitvaardig;
transparant, integer en oplossingsgericht;
geïnteresseerd in het reilen en zeilen van de gehele vereniging, én
heb je een flexibele instelling en zie je veranderingen als een uitdaging?

dan zoeken wij jou!

Gemiddelde tijdsbesteding: twee à drie uur per week. 

Is je interesse gewekt? Of zou je dit liever met iemand samen willen doen in duo-functie? Dat is zeker bespreekbaar. Neem dan contact op via [email protected]


Leden voor project ledenwerving/ledenbehoud
Jij gaat je bezighouden met het werven en behouden van leden voor Hockeyvereniging H.O.D. We zijn op zoek naar meerdere enthousiaste (ouders van) leden die kunnen helpen met:

-het benaderen van scholen en andere samenwerkingspartners;
-het initiëren van clinics en de communicatie daarover;
-het bedenken en organiseren van ledenwervingsacties
-voeling krijgen en houden met de behoeften van leden.

De ledenwerving wordt op dit moment incidenteel gedaan door één van de bestuursleden samen met de trainers. We zoeken het liefst twee mensen die hierbij willen aansluiten. Zij krijgen de vrijheid om hun eigen plannen te ontwikkelen, maar kunnen rekenen op hulp van o.a. het bestuur en de trainers in de uitvoering van de plannen.

Gemiddelde tijdsbesteding: circa één uur per week.

Heb je interesse of wil je hier meer over weten? Neem dan contact op via [email protected]


Leden voor de organisatie van verschillende evenementen

Bij onze vereniging worden door het jaar heen tal van evenementen georganiseerd. Deze evenementen bevorderen de saamhorigheid en het clubgevoel. 

Je kunt je aanmelden voor de organisatie van afzonderlijke evenementen. Je hoeft dus zeker niet alle evenementen mee te organiseren, maar dat mag natuurlijk wel!
Voorbeelden van evenementen die wij organiseren zijn: 
  • 75-jarig bestaan H.O.D.
  • Pietentraining
  • Spooktocht/Halloween
  • Glow in the dark zaaltoernooi
  • Slotdag Jongste Jeugd
  • Kenningsmakingsdag nieuwe teams
  • Sponsor-event
Wij zijn op zoek naar mensen die:
  • Het leuk vinden om evenementen te organiseren voor verschillende leeftijdsgroepen 
  • Goed kunnen organiseren
  • Creatieve ideeën hebben en energie krijgen van samen iets moois neerzetten
  • Taken goed kunnen verdelen en opvolgen
Gemiddelde tijdsbesteding: afhankelijk van evenement

Lijkt het je leuk om een evenement voor de club te organiseren? Stuur dan een mail naar [email protected] 


Wedstrijdbalie op zaterdag

Taken:
-Je ontvangt de tegenstanders gastvrij en wijst de locatie van het speelveld en de kleedkamers.
-Je geeft pionnen voor de jeugd mee om veld uit te zetten
-Je reikt de gele jasjes uit aan diegene die moeten fluiten
-Je noteert de standen na afloop van de wedstrijden
-Je verkoopt fluitjes en bitjes 
- Je overhandigt de bestellingen van kleding (die zijn al betaald). 
Je draait dienst op zaterdagen van 8.30u tot 11.30u of van 11.30u tot 14.30u
Dit betreft een poule met meerdere mensen, hoe meer mensen in de poule, hoe minder vaak je aan de beurt bent.

Gemiddelde tijdsbesteding: maximaal 2 x 3 uur per seizoenshelft

Ben je enthousiast en het lijkt het je leuk onze wedstrijdbalie-poule te versterken? Stuur dan een mail naar [email protected] 

Horecatopper

Zoek jij nog een leuke bijbaan in de horeca? Met enige regelmaat zijn wij op zoek naar barpersoneel.

Op zaterdag is de minimale leeftijd 15 jaar, op zondagen bij voorkeur 18+.

Lijkt het je leuk om onze leden en bezoekers van een drankje te voorzien en maak jij de lekkerste tosti’s? Dan zijn wij op zoek naar jou! Stuur dan een mail naar [email protected] of vraag meer informatie aan de bar.


Wij zijn verder op zoek naar een enthousiaste vrijwilliger die de ledenadministratie op zich wilt nemen. Een leuke en belangrijke functie, waarbij je de tijden zelf kunt indelen. Je kunt dit makkelijk vanuit huis doen wanneer het jou uitkomt!


Wat houdt het in?                                                                                                  

De taken van de ledenadministratie bestaan uit:

• het aan- en afmelden van leden;
• contact met leden met betrekking tot vragen over het lidmaatschap;
• verwerken van wijzigingen met betrekking tot een lid, bijvoorbeeld adreswijzigingen en wijzigingen in het soort lidmaatschap;

 

Tijdsinvestering:

Tijdens het begin en einde van het veld-en zaalseizoen check je, bij voorkeur om de dag, je mailbox om mutaties zo snel mogelijk te kunnen verwerken.

De tijdsinvestering is ongeveer 1 uur per week in de drukkere periodes bij de start en het einde van het veld- en zaalseizoen.


Buiten deze periodes check je 1x per week je mailbox op aan-een afmeldingen, deze verwerk je dan meteen, en dan kost hetje aanzienlijk minder tijd.

 

Vind je het fijn om iets voor de club te betekenen? Wij horen het graag! Vragen? Neem contact op met Malous van Stratum via [email protected]